trešdiena, 2014. gada 12. februāris

Sklandu rauši /mans “saldais” variants/

Kurzemniece neesmu, tāpēc mana pirmā “tikšanās” ar sklandu rausi bija diezgan amizanta. Atceros kā kādā pasākumā Ventspilī, dabas muzejā uz bufetes galda stāvēja skaisti apaļi sklandrauši. Man, kā Zemgales zeltenei, pirms tam nebija bijusi iespēja nogaršot, tāpēc dzirdējusi daudz slavinošus vārdus droši kodu iekšā ar lielu iekāri, bet biju vīlusies sajūtot garšu, es laikam neesmu vienīgā kurai Kurzemes sklandu rausis negaršo pēc pirmā kodiena.  Rausis man vienmēr licies kā kaut kas salds, jā, zinu, ka ir visādi. Tā arī palika manās atmiņās sklandu rausis kā kaut kas nesaprotams, bet ne arī īsti negaršīgs. Mana aizraušanās ar kulināriju aug ar katru dienu, un es novēroju, ka nav nekas uztaisīts tāds īsti latvisks. Tā nu nonācu pie domas par aizmirstajiem sklandu raušiem, tikai tā, lai man tiešām tie arī garšo, tāpēc šo recepti nevar nosaukt par autentisku un varbūt arī neskaitās vairāk sklandu rauši, bet pašās beigās mans saldais burkānu pildījums sanāca ļoti garšīgs, tāpēc saldie sklandu rauši. Takā eksperimentēju, lielu daudzumu netaisīju, sanāk 9-10 mazi, vai 5 lieli rauši.



Mīklai
125g rudzu milti
50-60ml karsts ūdens
5g cukurs
15g sviests
šķipsna sāls

Pildījumam
200g vārīti burkāni
25g cukurs
15g kartupeļu milti
šķipsna vaniļas cukurs
3 ēdamkarotes citrona sulas
45ml saldais krējums
1/2 ola

Krējuma mērcei
1/2 ola
30g skābais krējums
tējkarote cukurs

kanēlis

Karstajā ūdenī izkausē cukuru un sāli, nedaudz atdzesē. Miltus sadrupina ar sviestu un pielej silto ūdeni, mīca, līdz izveidojas viendabīga mīkla. Liek nedaudz ledusskapī atpūsties un atdzist kamēr gatavo pildījumu.
Vārītos burkānus nomizo, sablendē kopā ar saldo krējumu ,1/2 no viegli sakultas olas (otra puse būs vajadzīga krējuma mērcei), cukuru, šķipsnu vaniļas cukuru, pieber kartupeļu miltus un visu samaisa. Skābenākai garšai pievieno 3 ēdamkarotes citrona sulas (ja neprasās, var arī nelikt).
Rudzu mīklu izrullē starp pārtikas plēvi. Rudzu mīklas groziņus protams var veidot tādus kādus grib. Man patika “cibiņas”, izskatās ļoti autentiski un tautiski. Ar lielu glāzi izspiež apļus, un uzloka maliņas saspiežot lieko kopā. Lai rudzu mīklas cibiņa turas labāk kopā, var apļa ārējo malu, ko cels uz augšu,  apsmērēt ar ūdeni, galvenais ir stipri piespiest, lai nesanāk “avārija” kā man ar dažiem, kuri cepoties atvērās vaļā. 


 
Krējuma mērcei sakuļ skābo krējumu ar atlikušo 1/2 olas, cukuru.

Liek pildījumu un pārlej katru sklandu rausi ar krējuma mērci un pārkaisa ar kanēli. Cep 180°C 30-40 minūtes, līdz raušu pildījums ir uzpūties.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru